subota, 9. listopada 2010.

Dječji memorandum ( najbolji načini kako odgajati djecu )

• Nemojte me razmaziti.
  Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.


• Nemojte se bojati biti strogi.
   To mi se sviđa. Pokazujte gdje mi je mjesto.


• Nemojte sa mnom na silu.
  To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.


• Nemojte biti nedosljedni.
  To me zbunjuje i tjera me na to da pobjegnem od svake obveze.


• Nemojte obećavati.
  Možda nećete moći održati obećanje; pa ću izgubiti vjeru u vas.


• Nemojte vjerovati mojim provokacijama kad govorim i činim stvari samo da vas rastužim.
  Mogao bih pokušati doći do još koje "pobjede".


• Nemojte se previše žalostiti kad kažem da vas mrzim.
  Ne mislim ozbiljno, ali bih htio da vam bude žao zbog onog što ste mi učinili.


• Nemojte da se osjećam manjim nego što jesam.
  Zbog toga ću glumiti "velikog lafa".


• Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam.
   Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas početi doživljavati kao sluge.

• Nemojte da moje loše navike obuzmu svu vašu pažnju.
   To me samo ohrabruje da nastavim.


• Nemojte me ispravljati pred drugima.
   Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.


• Nemojte o mom ponašanju diskutirati za vrijeme svađe.
  Ne znam zašto onda slabo čujem, a i nisam sklon suradnji.
  U redu je da se poduzmu potrebne mjere, ali diskusiju odložite za kasnije.


• Nemojte da imam osjećaj kako su moje pogreške zapravo grijesi.
  Moram naučiti griješiti a da se ipak ne osjećam zlim.

• Nemojte stalno prigovarati.
  Ako to budete radili morat ću se početi praviti gluh. Nemojte zahtijevati objašnjenja za moje ponašanje.  
  Ponekad zbilja ne znam zašto sam nešto učinio.

• Ne precjenjujte moje poštenje.
  Lako me je zastrašiti pa počnem lagati.

• Nemojte zaboraviti da volim eksperimentirati.
  Ja iz toga učim, pa vas molim da budete strpljivi.
• Nemojte me štititi od posljedica.
  Moram učiti na iskustvu.


• Ne obraćajte previše pažnje kad sam lakše bolestan.
  Mogao bih početi uživati u lošem zdravlju, ako mi to bude donosilo veliku pažnju.

• Ne odbijajte me kad tražim odgovore na normalna pitanja.
  Ako me odbijete, vidjet ćete da ću prestati ispitivati a informacije tražiti negdje drugdje.

• Nemojte odgovarati na smiješna ili besmislena pitanja.
  Ako me odbijete, vidjet ćete da samo želim da se bavite sa mnom.

• Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrešivi.
  S takvim je tako teško živjeti. Ne brinite zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako smo zajedno.

• Nemojte da moja strahovanja postanu vaša tjeskoba.
  Tada ću se još više uplašiti. Pokažite da ste hrabri.

• Nemojte zaboraviti da ne mogu odrasti bez mnogo razumijevanja i podrške
   Zaslužena pohvala ponekad  izostane, ali prijekor nikada.

• Tretirajte me kao svoje prijatelje, pa ću ja biti vaš.


• Upamtite: više učim od primjera nego od kritike.


 I pored svega, mnogo vas volim, volite i vi mene.

1 komentar: